tisdag 2 mars 2010

shopping, jajjamensan...

Var ut till Willys idag och skulle storhandla. Och storhandla gjorde jag. Hade tänkt mig handla runt 500 först sen när jag köpte Nutrilett'en så höjde jag ribban till 800 men kommer till kassan och det går på 1030!!!! Upps, men dock har jag köpt extremt mycket mat och har tänkt att laga mat hemma denna månad + att jag ska seriöst minska ner på portionerna. Ska gå efter gamla viktväktarmått jag hittade. Så paketerade in köttet i portionsdelar. Det är så kul att tycka det är kul att laga mat igen. Sen om jag verkligen lagar hemma så blir det ju så mycket billigare och nyttigare i längden... Det som är för mig är att jag måste tänka till och plocka fram dagen innan så det är tinat och jag inte har nåt annat väl än att tillaga det ;-) Sen är det klart att det har plockats med en del som är lite lyxigt, men lite lyx i vardagen måste man faktiskt ha oxå. Sen kan man ju absolut tänka sig för. Tänkte börja mitt nya liv åter igen. Hehe, kanske lyckas bättre denna gång om inte annat har jag en välfylld kyl och frys... *skratt*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar