torsdag 12 november 2009

stadsvandring & kaffehäng

Martin kom förbi runt åtta.
Vi drack kaffe/thé och snackade om allt o inget.
Vi har en förmåga att när vi blir tillsammans med någon så försvinner vi ur varandras liv lite grann och sen kommer vi tillbaka när båda eller den ena blir singel igen.
Så har det varit i 4 år nu, får sen om vi kan skärpa till oss denna gång ;-)
Så nu var det ett bra tag sen typ ett år sen som vi hade en helkväll häng.
Den slutade med att han sa runt tio att vi går en promenad (han behövde köpa snus bl.a) den promenaden slutade med att kl vart kvart i tolv när jag var hemma.
Vi gick över stan och sen gubbholmen vidare över sundsta och sandgrund och vidare över stan längs med älvgatan.
Vi kollade på gamla och nya hus o diskuterade byggnadstänk för olika år.
Kan tilläggas att Martin pluggar till nåt inom byggnadsingenjör eller nåt sånt + att han varit på nån stadsvandring så han hade så otroligt mycket intressant att berätta om bl.a branden som ödelade hela centrala Karlstad på 1860-talet.
Så mycket som jag inte visste som jag vet nu, som att Arvika och Karlstads stationshus egentligen skulle ha varit tvärtom men de blanda ihop ritningarna och skickade dem fel!!!
Jag tycker det är så otroligt fascinerande med gamla byggnade och historier bakom NU, när jag gick i högstadiet fick jag en 2:a i historia.
Men hur kul är det att rabbla kungar och årtal liksom.

Nästa sommar ska jag oxå gå en stadsvandring :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar