måndag 3 januari 2011

träning

Testa dig själv: Vilken träningspersonlighet är du?


Mitt svar vart:

31-45 poäng: Allt eller inget människan

Du vill leva aktivt men lyckas inte riktigt. Du har tagit ett beslut om förändring och vet vart du vill men har inte hittat rätt väg dit. Du har lätt för att träna i perioder men också lätt för att glömma bort varför du tränar.

Du saknar konkreta mål med din träning vilket gör att din motivation tryter.

Klicka här för specialutformade tips hur du ska fixa din träning!


Lösningen för dig

Lär dig att se helheten med din träning så att din aktiva livsstil blir hållbar. Detta gör du genom att skaffa dig en tydlig och meningsfull målsättning. Ditt mål måste vara individuellt och ha tillräckligt stor betydelse för dig så att det blir genomförbart.. För dig handlar det om att hitta en lagom träningsdos som du kan göra ofta och under en lång period. Det är då den riktiga formen kommer.


Det handlar om Motivation

Motivation spelar en stor roll för dina framgångar. Dels handlar det om att du har en riktning, ett mål som du vet var det finns. Dels handlar det om intensitet, den ansträngning i form av tankar, vilja och ork som du är beredd att lägga ner för att nå dina mål. Vi bjuder på våra bästa tips för att skapa en grund för din egen motivation och lär dig metoder för att du ska förstå och därmed kunna motivera dig själv.


Att sätta upp dina egna mål

Att fokusera mot ett givet mål skapar en större känsla av mening i det du tar dig för. Det blir både roligare och enklare att genomföra saker när du verkligen vet vad det är du vill. Det gäller att sätta upp realistiska, mätbara och tidsbestämda mål så att du verkligen vet när du går över mållinjen. Den största motivationsfaktorn för att nå ett nytt mål är faktiskt vetskapen om att ha lyckats uppnått ett tidigare mål. Framgång föder framgång, för att uttrycka det enkelt!


Och att bygga upp din mentala styrka

Lika viktigt som det är att du äter vettigt och tränar din kropp, lika viktigt är det att du tränar upp din mentala styrka. Bli mer medveten om vad du vill och varför. Det handlar om att hantera stress, omgivningens och dina egna alla ”måsten” och att bli bättre på att lösa problem. De inre faktorerna, så som tankar och känslor, påverkar graden av välbefinnande i ditt privatliv, i dina relationer och i din yrkesroll.


Tagit från: Motimate


Ska se om detta kan få mig att motivera mig själv lite mer. Hemmet är under kontroll. Jobbet lär bli lite mer kaos nu men den tiden gör jag ju alltid, oavsett. Hockeyn tar ju sin tid, absolut men roligt måste man ha det oxå. Grabbar ska jag ta o hålla mig ifrån, har inget nu.. tror jag iallafall och ska inte starta upp nåt nytt heller utan lägga all tid o fokus på träning och bättre kost. Att verkligen tvinga iväg mig själv fast det är kallt o trist att cykla iväg... Har kanske inte supermotivationen än men det kommer ;-) Tyckte svaret på testet passade mig bra. Just att jag verkligen vill gå ner i vikt och ändr hur jag ser ut men samtidigt kan känna mig nöjd och tycka att jag är fin som jag är. Men för min hälsas skull så måste jag se till att göra nåt åt saken och varför inte ta tag i det igen, var duktig under sommaren och början av hösten... Så jag kan, bara att bita ihop o ta tag idet igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar