tisdag 12 januari 2010

resultat á la kock

Först steka kyckling med kycklingkrydda från Krusmyntagården, underbart god.

Den klyftade potatisen och gula löken med olja och sesamfrön över + min favorit krydda Havssalt med rosmarin och timjan från Zeta, stektes gött där inne i ugnen.

På kycklingen hällde jag kokosmjölk. Hade nog kunna räckt med hälften för det vart väldigt mycket sås.

(Den laddar upp bilden åt fel håll (/&¤%¤&/&()/¤%#&/) Men så här såg resultatet ut när det skulle ätas *mums*

Och ännu mumsigare när det var upplagt på tallriken... Det var gott men kan tänka mig att kyckling skulle passa ännu bättre med ris och till potatisen skulle det vara riktigt gott med en ordentligt köttbit. Hmmm... mer matplaner smids *ler*

Det tog ju mer eller mindre slut, jag sparade några kycklingbitar till imorgon och sås var det ju lite mycket av. Så imorgon tar jag lite ris till :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar