onsdag 18 maj 2011

... och så den berömda tummen

Har noll, verkligen NOLL inspiration för träning eller nåt öht. Förut har jag typ inte varit sugen men kunnat tvinga mig iväg ändå men inte ens så går det nu. Har fått INGET gjort hemma varken i måndags eller igår FAST jag inte haft nåt annat. Jo hade ju besök av D igår en sväng men vad gör jag sen då. Sitter i soffan o snackar med folk via datorn eller bara spelar spel eller ser nåt kasst på tv som jag inte ens följer... Och jag fixar verkligen inte att ta mig i kragen och jag vill inte städa på helgerna, då vill jag träffa D. Men "orkar" inte på vardagarna heller. Funderar starkt på att kolla vad det kostar med att hyra in nån för att städa åt mig men vet inte. Det är inte bara städning, det är ju plocka o sortera o rensa och sånt som kan vara ganska skoj. men behöver göra det på dagtid, då jag orkar mer MEN vill inte slösa en dag på helgen till det heller. Funderar starkt på att ta en semesterdag nästa vecka för att just göra sånt. Men har inte bestämt mig, beror väl på vem som skulle kunna jobba oxå. Ska försöka fixa lite idag och lite imorgon innan D kommer. Egentligen borde jag bju hem "nån"/ha fest, för då brukar jag kunna lyckas o städa. Ett annat knep är att ha nån hemma hos mig (kompis) som jag kan snacka med samtidigt. Ja ja, allt är bara lama ursäkter det finns inget annat än att bara ta tag i det. Samma är det med träningen. Vill jag ha nån ändring så är det bara jag som kan göra nåt åt det. Så är det ju och sen vet jag ju att jag mår bättre när jag åker och tränar och framförallt när jag har ordning hemma. Hatar att ha känslan att det hela tiden finns nåt jag borde göra/rensa/städa/plocka/m.m MEN återigen är det bara JAG som kan göra nåt åt det men har alltid haft dålig karaktär och självdisciplin. Hmmm, vad är skillnaden mellan de orden tro. Måste googla.

karaktär

  1. självkontroll, moralisk styrka
    Jag har så svag karaktär så jag kommer aldrig att kunna sluta röka!

självdisciplin

  1. det att ha god kontroll över sig själv och sina känslor, och inte reagera alltför känslomässigt starkt och instinktivt vid pressade situationer
    Jag anser mig ha god självdisciplin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar