måndag 14 februari 2011

... och så har vi lite bakåtglid

Börjar dagen med en speedad frukost. Barn som inte brukar vara där va på plats o ett annat gick igång på alla cylindrar. Hej på dig "springa runt och skrika som galningar och vägra lyssna*!!!!
Sen vart det rask promenad med ½ gruppen till busshållsplatsen, sen väntade en lång resa genom stan. De andra ringer o säger att de har missat bussen o grejer. När vi ska kliva av så plinga vi men det vart inte plingat så fick åka en hållplats längre till lika så gå väldigt mycket längre. Kan säga att vi inte hade så nöjda barn...

Mitt i allt får jag ett sms att han inte kunde komma ikväll för att han hade åkt på vinterkräk under natten :-( Stackars honom och så tråkigt då jag har typ en massa annat som händer närmsta tiden så blir svårt att ses... Fast klart då får man ju längta lite oxå ;-)

I allafall, väl framme vid skidspåren så skulle pjäxor på och sen skulle de ut i spåren. Många av dem har inte åkt förut o det är ju inte det enklaste. Så vart mycket lyfta upp ungar som trillar till höger o vänster. Så var lite allmänt stressad där ett tag men det lugnade ner sig. Några fick in tekniken och de flesta hade riktigt roligt. Sen vart det lite småstress tillbaka till bussen och vidare till fritids. Den andra gruppen höll på att missa igen o fick springa ;-) Där vart det en okej eftermiddag med pyssel, dock vart de speedade igen när vi skulle till gympasalen och det passade ju bra att vi skulle dit så de fick springa av sig lite. Satt sen kvar på jobbet o grejade med nya schemat. Sandra som jag jobbar med kan bara öppna varannan vecka, så sen kommer vi ha en schema som ser ut så. Man har ena veckan två öppningar och andra två stängningar. Tur att jag tycker det är kul att fixa med scheman och att jag är haj på det :-)

Jag o Maria uppdaterade varandra lite oxå *spännande* Fortsättning följer ;-)
Så kvällen vart att fixa lite mat, sms'a med han, kollat på tv och struntat i att vika in den rena tvätten ;-)

2 kommentarer:

  1. med andra ord: ännu en natt på soffan alltså.
    verkligen vuxenpoäng.
    själv går jag nu och lägger mig efter ett 3timmarssamtal...hehe *hehe*

    SvaraRadera
  2. Yes, det blir det ;-) jag samlar dem på hög tills ett annat tillfälle *hehe*
    Nice :-)

    SvaraRadera