tisdag 22 juni 2010

magmuskler?!

Jo tack, core är helt klart en av de sakerna jag behöver fortsätta träna.
Jag behöver verkligen träna upp mina magmuskler, för det har jag inte några ;-)
Jag har blivit rekommenderad att träna core just för jag har problem med ryggen och måste nog hålla med om att jag tror oxå det är bra för min rygg o min kropp.

CORE
"Träna och utmana dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Coreträningen bygger både på enkla och mer fokuserade övningar och på större, sammansatta övningar för hållning, stabilisering och balans. Du tränar utan redskap, det vill säga med kroppen som belastning och utgår från olika utgångsställningar både på golvet och i stående.

Passet vänder sig till dig som är igång med träning och vill komplettera med mer specifika övningar för rygg. mage, bålstyrka och stabilitet.

Core har ingen uttalad konditionsträning, så komplettera gärna med t ex spinning, jympa, stavgång, jogging eller liknande.

Passets nivå utgår från medelnivå, men många övningar kan du välja att göra både mer eller mindre krävande utifrån ledarens instruktioner."

RYGG
"Ryggjympa är anpassad för dig som behöver ta extra hänsyn till rygg och nacke. Här kan du bygga upp styrka, kondition, stabilitet och rörlighet med säkra rygganpassade övningar till inspirerande musik. Ryggjympans väl utprövade träning och kunniga ledarskap, är ett ryggvänligt och tryggt sätt att komma igång.

Intensitet och belastning på övningarna ligger mellan start- och basnivå."
Info hämtat från Friskis & Svettis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar