torsdag 17 juni 2010

vilken dag :-)

Go dag på jobbet. Barnen leker och har det gött. Slutade vid tre idag så var hemma i Karlstad vid strax före fyra. Mötte upp Jaffa som skulle vara smakråd.

Började med att gå bort till Smarteyes för att kolla ut glasögon och synundersökning. Det vart faktiskt de tre som jag har tänkt mest på sen jag var där i tisdags. Hade visserligen tänkt nåt ljusare par som andra par men så vart det inte men till det priset man får glasögon så kan jag ju snart köpa nya ;-) Kalaset går på 2300:- för 3 par varav ett par är solglasögon. Dessutom leverans om ca 10 dagar.



Solglasögonen, det blir rosa glas i dem. De kommer bli såååå coola...


Sen var det dags att handla biljett till Volbeat. Har ju funderat lite på vart jag skulle gå i Göteborg el Stockholm. Så nu när jag väl skulle boka så är det slut på ståplatsbiljetter och de spelar på Scaninavium. Helt sjukt. Så bokade till mig och Johan. Sen kom jag på att Peter pratat om att han oxå skulle se dem, så boka med åt han oxå. Roligare att sitta ihop även om jag helst haft stå, så ska jag iallafall få se och höra dem igen :-)



Sen gick vi vidare till Friskis & Svettis. Jag har funderat till och från på deras sommarerbjudande. Från nu direkt till 29 aug för 595:- + medlemsavgift 100:-. Sen får jag ju 500:- från jobbet så ca 2½ månads träning för 200 spänn är helt ok. Sen har jag då tillgång till alla pass och gymmet :-)



Sen gick vi vidare och handlade lite käk på konsum på Herrhagen så på vägen hemåt tog vi en liten paus...






Där hade jag kunnat suttit kvar hur länge som helst. Helt underbart i det underbara vädret. Gissa om jag saknar en balkong eller uteplats nu...

Satt massor av folk i inre hamn och käkade, såg riktigt nice ut när vi gick förbi. Nästan så man vart lite avis...


Väl hemma hos mig så lagades det lite nachos. Det var gott, så gott. Inte så bra för mig som verkligen har tänkt tagit tag i det med mindre portioner men en sista måltid kanske ;-)




Sen satt jag o surfade runt efter objektiv jag ska välja till kameran jag ska köpa. Att det blir en Canon EOS 550 är klart men snackade med pappa oxå så ska gå runt o känna efter och titta efter med storlek på objektiven.
Så jag har helt enkelt haft en helt underbar dag, sen borde jag fått mer städat MEN man kan ju faktiskt inte få allt eller göra allt här i världen... Fick ju en liten promenad idag iallafall, men nästa vecka då j*vlar ska jag bli hur duktig som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar