söndag 15 februari 2009

ytterligare en helg

Lördagen var det det sovmorgon o lite lugnt hemma innan jag tog ett-bussen ut till arenan. Först spelade J-18 mot Frölunda o VANN. Sen var det tacobuffé. *gött* Då spelade knattar födda -01. De orka knappt över hela planen så söta :-)
Sen var det dags att ta emot 200 frölundasupportrar. Det var alltså fullt på bortastå. ÄNDÅ är det massa puckon som köper hemmaståbiljetter o sen tror att de bara ska kunna gå upp o ställa sig på bortastå. Hallå!!! Det funkar inte så när det är resor hit... Blir så irr, särskillt på den gubben som skällde på oss. Det är väl för fan inte vårat fel att han inte fattar vart han ska köpa sin biljett!! Sen är ju kruxet att man kan itne boka bortaståbiljetter förutom via det laget som kommer el komma samma dag o köpa så det är därför många köper hemma o sen tror de kan gå över o det funkar om det bara är typ 50 pers men inte slutsålt.
Jaja nog om det.
Matchen slutade iallafall underbart :-)
Vi VANN o det med 8-1. Sjukt gött, tyvärr fick jag inte se så mycket hockey då det var så mycket folk.
Efteråt var två av barerna öppna så gick o tog mig en xider. Efter det hakade jag på grabbarna hem till Niklas på Rud. Vi satt det helt helt gäng o delade på en flaska rött vin som vi fått från Håkan Loob *ler*
Sen drog jag, Johan, Pelle o Krister hem till Johan på Herrhagen. Tog en cube där innan jag o Johan mötte upp Niklas, Elis o de andra på Ankan. Där vart det en cider o en öl o mest sitta o snacka. Vidare drog vi till BK för lite chili cheese ;-)
Men som avlsutning kan man minst sagt säga att jag hade en kanondag. Det var kul att hänga med grabbarna som jag umgicks jättemycket med under -06 o -07.

Söndagen startades oxå med sovmorgon o sen vaknades det med menssnärtor så en tablett os en sova ännu längre vilket gör att det kändes som halva dan försvann.
Johan kom förbi med saker jag hade lämnat där efter hockeyn.
Köpte tågbiljetter till mamma o min tripp till Sthlm.
Tog bussen till Kicki på Rud. Vi hämtade hennes gamla tv o körde med den till Jackie.
Jackie berättade att hon ska på hockeyn imorgon *kul* Hon o Virre hos mig på bortastå.
Sen har det varit hem o käkat o glott på tv o grejat vid datorn o faktiskt diskat oxå. Dock finns det några grejer jag verkligen borde ha gjort som jag inte har o det börjar snart bli lite panik över det hela...
Så jag borde under den sista timmen jag är hemma göra nåt av det men ja...
Jo sen är jag SÅÅÅÅÅÅ arg på min mobil som helt lagt av nu folk hör inte vad jag säger öht. Skitmobil finns ju ingen annan som tycker den är bra heller så akta er för :
Sony Ericsson w910i
(Lånad bild)

Ska se om jag kan göra några nyttiga saker innan jag sätter mig på bussen till Karlskoga. Bara att hoppas att Micke kommer dit i tid så jag slipper gå själv hem halv tio på kvällen...
Så, så har min helg varit!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar