fredag 30 juli 2010

löpbandet

Ställde mig på löpbandet idag igen. Börja med 10 min gå som uppvärmning och sen springa eller jogga eller vad det nu är jag lyckas med i 10 min i sträck *stolt* skulle sen gå lite till som avrundning men fick sån känsla bara lite till, bara 5 min till, bara över ett visst antal km osv. Så det slutade med 1 timme på löpbandet inkl 10 min joggning till. *megastolt*

Jag är medveten om att för många så låter det hur fjantigt som helst att jag är stolt över 10 min MEN för mig och min tidigare träning de senaste 10 åren som varit ytterst sporadiskt o i kortare perioder så är det bra. För min kropp är det bra, men jag ska bli bättre...

Ska ju tilläggas att det vart typ en 30-40 minuter på gymmet oxå!!! Men jag har insett att jag underskattar mig själv och orkar ofta mer vikt än vad jag tror. Jag har nu till 99% bestämt mig för att träna kvar på Friskis till hösten oxå och då kommer jag att ta en timme med instruktör som får gå igenom maskinerna med mig...

Enda som grämer mig lite nu är att jag har lite ont i handleden, ni vet när jag inlineskraschade för ett tag sen. Det började kännas lite igår kväll/natt när jag satt vid datorn o nu blir det mer o mer i vissa lägen... jaja, hoppas det kommer att ge sig...

Nu blir det dusch, äta och sen ner på stan en sväng :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar