måndag 19 juli 2010

lovely sunday

Gick upp ca 9.30 och käkade frukost och började kolla vilka bilder jag ville lägga in på facebook från fredagskvällen och sen började jag lägga in dem och det tog tid!! Typ halv ett - ett var jag klar...

Då vart jag upphämtad av Martin, Kirsten & Dan och vi åkte till Kilenegården. Jag och Kirsten gick 4,8 km slingan och grabbarna sprang. Sen när vi gått det var grabbarna klara oxå men jag kände att jag hade mer att ge. Så jag bestämde mig för att försöka jogga 1,1 km slingan. Och jag lyckades faktiskt springa hela vägen... Jag var såååå nöjd och jag tror att jag inte har sprungit så långt i ett sträck sen jag sluta spela fotboll för 11 år sen... Kändes bra, känns som att det lilla jag gör för att försöka förbättra min kropp ger lite resultat. :-)

Sen åkte vi till Getingberget och badade. Det var gött, lite kallt och extremt långgrunt men gött ändå...

Efter det så släppte vi av Martin och Kirsten hos hans föräldrar, de skulle äta där. Så jag och Dan åkte till han och bytte om och sen till ICA och handla pastasallader, dricka och baguette och sen åkte vi längst ut på Tynäs och satt oss i solen och käkade. Riktigt trevligt.



Efter det åkte vi runt lite och kolade på hus, det är alltid kul. Hämta sen upp de andra och åkte och handlade inför kvällens projekt. Att göra 2 smörgåstårtor. Jag har aldrig gjort det förut så det skulle bli skoj sen måste jag säga att typ 400 kr är helt okej för 2 st med tanke på vad man betalar i butik för att köpa dem färdiggjorda...


Recept hittades på matklubben.se men fick leta ihjäl mig för att hitta dem igen...













Är faktiskt riktigt nöjd med hur de ser ut. Sen hur de smakar är ju en annan 5:a. Den vänstra har leverpastej + bostongurka och creme fraiche + hackade rädisor. Sen smetat med pepparotsvisp för att sen garneras med hamburgerkött med pepparotsvisp i och tomat, gul paprika och gurka. Den högra har lager med creme fraiche, majonäs, mango/currykydda, hackad purjolök, röd rom, hackat ägg, hackade "krabbsticks". Creme fraiche smetat på och som garnering rödlök, räkor, ägg, gurka, citron och lite av romen.

Martin hade även fixat lite mat till oss. En sallad med ris, grönsaker och tonfisk. Den var riktigt god. :-) Lite turkisk yoghurt med mango/currykryddan i. *mums*

Nu står smörgåstårtorna i säkert förvar tills imorgon då de ska användas och det tänkte jag lägga upp bilder på då ;-) Men kan säga som så att jag är riktigt nyfiken att smaka på dem :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar