torsdag 15 juli 2010

semester

Om nån nu skulle ha missat det så har jag semester :-)
Tyvärr har jag lite ångest.
Jag skulle haft 4 veckor men nu vart det bara 3 veckor och 2 dar.
Pga att jag börjar nytt jobb så vart det smidigare
att börja jobba vecka 31.
Det jobbiga är att det var just den veckan som var den första jag bestämde mig för att ha semester, just för att ha en vecka i augusti.
Men nu vart det inte så helt enkelt och jag vet att det nog blir bäst start via att börja då men det känns jobbigt eftersom jag just nu inte njuter av min semester utan mest bara känner att dagarna är snart slut.
Har nog varit för att jag hade inte mer planerat än en tor-sön i Göteborg men längs vägen har det blivit mer o mer planer och varit barnvakt osv.
Så känns som att dagarna snart är slut fast så är inte fallet MEN jag kommer inte ur känslan av det just nu.
Jag får helt enkelt ta mig i kragen och tränga bort
de tankarna och njuta istället.
Dagen idag är fullt upp.
Imorgon lämna plasma och ev hänga med Maria
Sen har jag ju faktiskt inget planerat förrän på onsdagkväll, då det blir räkfrossa med Vickan & Åsa. Eller jo behöver/vill åka till farmor o farfar o hälsa på så det blir det nog må-ti.
Torsdag lunch drar vi ner till Göteborg och kommer hem söndag.
Sen har jag ju faktiskt inget planerat under hela sista veckan...
Men tror det är vetskapen om att det EGENTLIGEN skulle ha varit 2 veckor OCH att jag hade haft 11 semester dagar kvar TROTS 5 veckor ledigt i sommar som gör att jag grämer mig lite MEN det ska bli kul att byta jobb.
Jag ser framemot det, det gör jag..
Jag är bara aningens lite bitter just nu ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar