söndag 7 februari 2010

bygga bo

Har suttit under kvällen o kollat runt på lägenheter på hemnet.
Det finns endel intressant faktiskt.
Några för små och några för dyra oxå för den delen.
Jag ska iallafall börja med att boka möte med banken och kolla vilka möjligheter man har.
Sen ska jag nog gå o kolla på en på torsdag, som jag tippar på är i stort renoveringsbehov. Men kolla kan man alltid göra.
Jag trivs jättebra i min lägenhet, den är underbar. Men jag är trött på att hyran höjs varje år men inget händer med lägenheten och inget har hänt sen jag flytta i för snart 6 år sen. Men älskar den och älskar läget. Dock saknar man ju badkar och balkong, framförallt balkong.
Men ska inte kasta mig in i nåt men dags att börja kolla och om jag har ett bolån så vet jag ju dessutom vart jag står OM det dyker upp nåt kanon så man kan agera direkt...

Sen är det ju lite mer vuxet att äga sitt boende och det kanske är dags att växa upp ;-)

2 kommentarer:

  1. Tycker inte att man behöver växa upp! ;-)
    Här har det ju varit snack om ombildning tusen ggr känns det som, men så fort det börjar "närma sig" så går det aldrig igenom... Så vi får väl se hur det blir i framtiden, det ska väl bli fler möten om det i vår.

    SvaraRadera
  2. Sant, det är inte alltid positivt att växa upp. Vilken tur att man kan fortsätta leka med diverse grejer ändå...
    Så det är fortfarande på g med det för dig... Men trist att det drygar sig lite...

    SvaraRadera