onsdag 17 februari 2010

inte vuxen än

Var till banken idag för o kolla allt kring ett ev bolån. Jag har ju aldrig kollat sånt förut så hade ju nollkoll på vad som gäller osv. Fick i allafall svar på hur just min situation såg ut och andra nya regler som finns och regler som de har. Så nåt nytt boende på blir det inte än på ett tag. Sen om jag faktiskt kliver tillbaka på denna sida staketet och inte sucktar efter grönare gräs hela tiden. Så inser ju jag att jag har det ganska bra ändå. Jag vill ju bo så centralt som jag gör och det är en helt okej hyra för det jag har. De höjer den dessutom bara med 1% nu i april. Så får en hyra på ca 3760 kr för en 2:a på 45 kvm. Som dessutom ligger ca 5-7 min promenad från Drottninggatan. Så sannolikheten att jag hittar nåt billigare o lika nära stan är inte så stor. Skillnaden vore ju att det vore en investering istället för att slänga pengar till någon annan. Så istället nu har jag sagt upp lite onödiga saker och ändrat lite abonnemang och sånt. Sånt där tråkigt men inte riktigt tar tag i annars men nu äntligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar