måndag 24 november 2008

rast + lite annat

Har tagit mig en liten stund till rast, hade bara en kvart förut o tog en kvart nu oxå.
Barnen är på väg in efter att ha varit ute o lekt i snön.
Vi har 2 praktikanter på jobbet nu o det är kanon för båda är jättebra så det är lite lyx.
En som går sista terminen på universitet o en som går i 2:an på gymnasiet. Det komiska eller skrämmande är att den på gymnasiet är bättre än TVÅ tidigare praktikanter vi har haft från universitetet. T.o.m de två ihop var inte i närheten av vad duktig hon är.
Så då kan man lugnt säga att det är hjälp med två duktiga samtidigt, nästan så man glömmer bort att det bara är praktikanter. Särskilt hon från univ. eftersom vi brukar använda henne som vikarie annars.

Så nog om det onödiga dravlet ;-)
Dags för mig att gå o jobba, fram till 17 o sen åka hem till KD o leta födelsedagspresent till pappa som fyller år imorgon. Det är visserligen bara MittiCity som är öppet men nåt där ska jag väl kunna hitta.

Sen kommer ju grabben hem i natt :-D
Han hade velat att jag skulle ha åkt till KGA ikväll till han så jag var där när han kom hem så han bara kunde kryp ner bredvid mig, typ kl 02. Men jag måste hem o städa, de kommer o inspekterar lägenheten imorgon fm. Så måste hem o städa klart. (Trodde det var idag men upptäckte när jag städa igår att det var imorgon)
Jag får stå ut med att det dröjer till tisdag runt kl 18 innan vi ses. Det som är mest tråkigt är att han batteri i telefonen har dött :-/
Det var lite roligt för igår så ringde han 3 gånger. En gång på kvällen o vi snackade lite. Sen på natten när det festat en del så ringde han o sen ringde han igen för att säga puss :-D
En massa sms kom det oxå, jag var tvungen o säga att jag måste sova så kan ej svara. Då var det mindre än 5 timmar kvar innan jag skulle gå upp.
Han är så go o skickar så söta sms o säger så goa saker. Jag tycker så mycket om honom o tänker på han typ hela tiden. Det känns faktiskt väldigt bra o tryggt o som det kan leda till nåt riktig bra :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar