torsdag 15 oktober 2009

horoskop

Har ett gammalt horoskop som suttit på kylen men som jag nu plockat ner och ska verkligen försöka leva efter det...

"Det kan vara rörigt och du har mycket att vinna på att försöka med lite disciplin. Låter det tråkigt, tänk på vad den besvarar. Tycker du om att leva i kaos?"

Har plockat och rensat endel ikväll och flera kvällar och helger innan, lite sådär då och då. Jag menar tid är ju inte min starka sida. Inte disciplinen heller... Sen vet jag själv att jag mår mycket bättre när jag har ordning och ändå lyckas jag inte hålla det. MEN bättre sent än aldrig att försöka ändra sitt beteende...

Lite var det ju att min hem stod lite på halvfart under våren och sommaren för att jag trodde väl att jag skulle flytta i höst. Så vart inte fallet alls utan tvärtom. Jag lär bli kvar i min lägenhet lääääänge. Jag har inget emot det egentligen, jag trivs här MEN jag har låtit det förfalla + som jag nämnt *host* tidigare är jag en extrem hamster och sparar på allt som man kanske nån gång har nytta av...

Iallafall imorgon har jag semester för att i helgen när jag kom på min möblering så kände jag att nu J*VLAR ska det bli ordning. Funderade på en dag som passade och vad som passade ännu bättre var att Kicki oxå var ledig. Så hon kommer att vara min privatchaufför imorgon. Vi ska till Solareturen, Secund Hand, Återvinningen, IKEA och säkert nån mer stans jag glömt nu...
Ska bli så gött att blir av med en del av grejerna och sen gäller det bara att hålla i och rensa resten som jag inte hinner med till imorgon. För att förklara lite ytterligare har jag varken bil eller körkort vilket innebär att en hel del av det jag ska fixa imorgon är ite svårt med cykel!!!

Ska kolla igenom en hög med tidningar och sen blir det sova i några timmar. Kicki kommer vid halv 10-10 nån gång och INNAN det ska jag ha gått upp och fortsatt fixa. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar