lördag 10 oktober 2009

ommöblering :-) När då?! :-/

Oj oj oj... Vilka planer jag har för min lägenhet :-)
Det kommer att bli kanonbra :-)
Jag ska möblera om en massa mellan vardagsrum och sovrum.
Har ju iofs inte så många fler rum, förutom kök, hall och badrum.

Det jobbiga nu är vart börjar jag.
I vilken ände börjar jag att dra i trådarna så att säga.

Nr 1 är att få terrariet sålt = Lägga ut det till försäljning. Men vart och till vilket pris?!
Så att jag blir av med det för att kunna möblera runt resten.
Sen ska jag ta bort skrivbordet och ett skåp. Vill spara skåpet men har ingen plats för det alls i mitt förråd som är en tvärhand stort och redan överfullt. Även det behövs rensas..
Så allt kräver en hel del rensning för att jag ska få plats med det som blir kvar.
Jag är ju en hamster(= sparar allt) och en slarvig sådan, så har en massa jobb i skåp o i garderober för att strukturera och rensa.

Det som känns mest jobbigt är hur ska jag få tiden till att fixa allt!!!
Jobbar ju så att jag är hemma tidigast fem om dagarna. För det mesta senare.
Sen är det hockey 1-3 dar i veckan.
Jag har en abonnemang på släktforskning som går ut den 23:e. Ska jag fokusera på det först eller ska jag ta hemmet?!
Sen har jag ju mitt "pyssel" som tar tid oxå. Det kan jag ju göra när jag pendlar iofs.
Sen har man ju nåt som kallas vänner oxå, de kanske man ska försöka träffa ibland...
Sen har jag ett x antal konserter som jag har tänkt att gå på...
Sen har vi ju nåt som kallas för ensamtid som jag oxå behöver emellanåt...
Sen se på film, har ju som kommer hem från lovefilm. (Ska nog ta o säga upp det iofs)
Vissa tv-program följer jag ju oxå.
Sen har man ju datorn som att blogga och facebook och allt annat man kan hitta på internet.

Ja, vad säger man några problem med att fylla sin tid finns det ju inte. Det är ju mest en frågan om hur prioriterar man och hur har man karaktären att följa det man själv bestämt?!
Skulle f*n behöva ta 2 veckor semester från allt och bara BARA fokusera på hemmet!!!

Hur får man timmarna att räcka till helt enkelt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar