tisdag 20 januari 2009

va?!

Idag chocka chefen mig lite.
Började med att hon frågade om en kollegas samverkan o tid o sånt.
Jag sa att vi nu gjort om schemat så att hon har bättre för sig o för de hon samverkar mot.
Då sa chefen; har hon 25%?
Jag svara att jag vet inte MEN hon har så mycket hon kan kan då de andra dagarna började hon sent.
Fick tillbaka att det spelade ingen roll då det viktiga vara att alla har MINST 25% skolsamverkan.
Jag började med att säga att det är kanske inte alltid möjligt så vi måste täcka upp på fritids i första hand (vi är ju anställda på fritids).
Då sa hon att vi tyckte inte lika men var det så att hon nu hade sina 25% som det verkade när vi snabbräknade då var hon nöjd.
De andra personerna som jobbar deltid var inte lika intressant om de hade 25% de oxå.
Shit jag blir ibland galen på henne.
Just pga att hon svänger så otroligt emellan vad som är viktigt o vad vi ska prioritera.
Ena dagen får vi höra att det är fritids som prioriteras o vi lägger samverkan efter när det passar.
Och nu får jag alltså kastat åt mig att det är tvärtom?!?!?!

Hoppas ni har mindre veliga chefer!!!!

1 kommentar:

  1. Grrr... Otydliga chefer är det sämsta man kan ha för trivseln på arbetsplatsen. Som tur är har vi klarat oss undan från dylikt skräp.
    :( Fy sjutton vad jobbigt.

    SvaraRadera