måndag 2 mars 2009

hockeyresa

Runt lunchtid startades vår resa mot Gävle för att kolla på hockey i den andra kaffeburken aka LäckerolArena. Jag, Micke, Bjarne & Virre hade bokat att åka ihop. Så när vi klev på i Karlskoga så hade vi platser bokat åt oss längst bak i bussen.


Här visar Skäggmannen varför han kallas för det ;-)


Krösa-Maja var med oss oxå *ler*


Självklart måste man ju värma upp och för våran del innebär det uppsjungning i bussen.
Det drogs av en hel del härliga ramsor.


Är man händig så kan man göra en slipsknut av en supporterhalsduk.
Melin gjorde ett försök o Carina kollade roat på.
Dock gick det inte så bra jag tror vi kan skylla på alkoholen ;-)


Här är vi äntligen framme vid arenan. Så tre nöjda resenärener poserar.
Jag var oxå nöjd o glad att vara där. Lite trist o veta att jag kunde ha gått in gratis på mitt publikvärdskort. För när jag frågade våran säkerhetsansvarig om det så var det bara om jag var publikvärd inte som vanlig resenär. Men klart vad gör 100 spänn om 10 år?!


Virre o Bjarne väldigt glada i baren. Kan säga att det var dit vi drog typ direkt när vi kom fram till arenan o var så länge tills matchen hade hunnit börja lite. Snackade med flera väldigt trevliga Brynäs supportrar.


Jorå, gott om fingrar är det med på korten...


Eller så kan man dra lite andra poseringar *hehe*


*kärlek*


närbild

I andra perioden var faktiskt jag o Micke kvar nere i baren hela tiden. Vi hade dessutom hur trevligt o roligt som helst. Gjorde faktiskt inget att missa. Fast det var första gången som jag gjorde det iallafall när jag åkt i väg som supporter. När jag har jobbat på matcherna har jag missat mycket ibland.



Bjarne, jag o "Dalmasen". Han är oxå FBK supporter, träffades för första gången på resa till Timrå -04


I tredje perioden var jag på plats iallafall större delen av den *ler*
Vi vann :-) Vi vann med 3-1. Som trevlig tradition tackar spelarna oss.


På hemresan så tyckte Micke tydligen att han skulle kyla av sig lite. Så tog en liten tripp ner i snön. Virre var inte sen att hänga på. De ser faktiskt ut att njuta av det oxå *skratt*



Sen var det dock tack o GoNatt för grabbarna. Lyckades inte ens få liv i Micke när jag kom med mat. Sen höll jag nätt o jämt att få liv i honom så att vi kunde kliva av i Karlskoga. men vi kom att av. Sen har han ju kontakter så lyckades till o med får skjuts hem nästan hela vägen.

För att sammafatta en helt underbar dag med en massa kort, så hade vi riktigt riktigt skoj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar