söndag 8 mars 2009

Veckans Fototriss - Färgkontraster

Vi var ute på utflykt med barnen på jobbet och fick på långt håll se att det var nåt på ena grenen i ett träd.
Gick fram o hittade ett rött o ett svart äpple kvar.
Hur häftigt som helst.
Så detta kort kändes självklart för denna fototriss. Dock var det svårt att välja då jag tog ganska många i lite olika vinklar.


Men det ska ju vara 3 kort, så kollade runt vad jag hade hemma o fotade lite olika saker.
Bl.a denna burk med chilifrukter i köket.
Det röda o gröna står ut så från bakgrunden.


Efter jag valt de två första korten så insåg jag att båda går i rött.
Hmm... har jag nåt mer med rött. Kom på att jag fotade lite av den Amaryllis jag fick när jag fyllde år i december. Gillar hur den svara bakgrunden framhäver färgerna i blomman.


Så om du vill se fler fototrissar är du välkommen in på

7 kommentarer:

  1. Din sista bild är riktigt snygg, pistillerna är nästan på väg ut ut bilden.

    SvaraRadera
  2. hej, gillar alla tre bidlerna med de röda detaljerna som sticker ut.
    :)

    SvaraRadera
  3. Snyggt med det extra röda temat i trissen. Fina bilder alla tre, men sista med det röda mot den underexponerade bakgrunden var läcker.

    SvaraRadera
  4. Den första bilden tycker jag är häftig. Men alla bilder är fina.

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder alla tre! Äpplena blir min favorit i alla fall. Såg att du hejar på FBK, det gör jag också!
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  6. Kul med din amaryllis som är som min fast mest röd. Jag gillar äppelbilden mest, så häftig!

    SvaraRadera
  7. Wow vilka läckra bilder!!! Och din blogg är så snygg med det röda mot det svarta. Kram Kikan

    SvaraRadera