tisdag 24 mars 2009

tisdag

Började med att jobba ca en timme i morse.
Sen var det dags för en föreläsning om "Uterum" för skolor o förskolor. Det visade sig ju att det var samma föreläsning som jag var på i höstas. Inte så lyckat. Positivt att det var två kollegor med denna gång så man har nåt att disk. ihop sen.
Sen åkte jag ner till stan. Först gick jag o letade present till lilla Arvids dop sen vart det supergod (som alltid) pastasallad på Lilla Saluhallen.
Sen tillbaka o bestämde mig för vilken present det skulle bli. Köpte även" innehåll" till min gamla Filofax som jag ska börja använda igen. Jag är så rastlös med kalendrar så en i halvåret sen har jag tröttnat typ *hehe* Närå försöker ha dem ett år. Men gillar nya saker... Denna sträcker sig ända till jan -10 så har över sommaren oxå.
Iallafall efter det så var det dags för en info om Friends, det var 4 andra från skolan som var med på den. Det är ett intressant arbetssätt men antar att det är upp till våran rektor o även de andra kollegorna om det är ett sätt vi vill jobba på/betala för.
Det som var mest underbart var att kl 15.00 hade jag slutat för dagen OCH var bara 10 minuter hemifrån :-) Det händer ju typ aldrig annars. Som vanligt vart det inte mycket gjort men att bara vara hemma o känna lugnet är mycket värt oxå.
Nu däremot tvättar jag, ett nödvändigt tråkigt ont men blir så dyrt annars ;-)
Sen skulle jag behöva fixa till lite annat här hemma + packa inför Sundsvalls resan.
Imorgon är det hockey o sen på torsdag åker jag till Micke efter det dåligt tajmande pedagogiska kvällen. Så har inte så mycket tid för packning. MEN det mesta jag ska ha är ju i tvätten, så antar att jag får börja med en packlista istället!!!

Nä, ska nog ta o göra nåt av allt det där jag borde ;-)

1 kommentar:

  1. Intressant med föreläsning om uterum, även om du redan hade hört den :) Jag har jobbat med skolbarn och lärare när det gäller hur man kan använda naturen i historieundervisningen. Det är jättekul och jag tycker att det är superpedagogiskt. Hoppas att du har en mysig kväll. Kram Kikan

    SvaraRadera